miercuri, 19 noiembrie 2008

...

Am si eu o intrebare: sunt cumva ultima proasta care habar n-avea ca in Mozambic traiesc o gramada de oameni albi? Adica na, stiam ca au ramas pe acolo ceva colonisti portughezi, da ma gandeam ca pur si simplu in timp s-au amestecat cu oamenii locului si ca dupa vreo cateva generatii, gata, asta a fost, in Mozambic 99,99 la suta din populatie e din nou neagra. Da am aflat eu de pe net ca nu, si ca de fapt aici comunitatea alba e destul de numeroasa, nu chiar ca in Africa de Sud, dar oricum. Si in caz ca va intrebati de ce va spun toate astea: pai azi am cunoscut un mozambican si spre deruta mea totala, era alb, adica nu chiar blond cu ochi albastri, dar indeajuns ca sa ma faca sa ma mir ca proasta cand l-am vazut. In fine, m-am mirat in gand, ca statul in Franta m-a invatat sa nu fac nici un fel de comentarii despre culoarea pielii oamenilor, adica daca fac cunostinta cu un tip albastru cu picatele galbene venit din Insulele X, eu imi inghit uimirea de om inca necosmopolit, zambesc frumos si ii spun ca mi-ar placea la nebunie sa ajung intr-o zi in Insulele alea, care-or fi ele. Si functioneaza de fiecare data, nu exista om pe lumea asta care sa nu fie incantat ca un strain se intereseaza de tara lui si in plus nici macar nu mint, sunt semi-obsedata de calatorii si as vrea sa ajung peste tot, daca l-as intalni pe man on the moon i-as zice enchantée, povesteste-mi cate ceva despre luna aia :)

Un comentariu :

Anonim spunea...

:)) Eu, acum vreo 2 zile, aveam o problema cu Insulele Tenerife. Adica mintea mea era incapabila sa le localizeze pe harta. Si dupa ce le-a localizat google-ul, mintea mea s-a blocat din cauza de Africa. Da, inca mai am ceva idei preconcepute (de care nu mi-s neaparat mandra) despre Africa, de pe vremea lui Jules Verne :)