duminică, 14 septembrie 2008

Ce mai fac eu prin Lyon...

Pe aici prin Lyon sunt vreo cateva chestii pe care le urasc din tot sufletul -francezii, ploaia, vantul ala nenorocit care-ti ingheata maduva in oase chiar si in septembrie, francezii, francezii si francezii; dar mai sunt si momentele bune, cand simt ca e infinit mai usor sa traiesti intr-o tara cu adevarat civilizata decat in preaminunata noastra Romanie care ajunsese sa ma oboseasca teribil.

Zilele astea de exemplu incepe Bienala Dansului, n-am avut timp sa iau bilete la nici un spectacol si cred ca sunt si ingrozitor de scumpe; azi am fost totusi la parada de deschidere, care s-a intins din Place des Terreaux pana in Bellecour, au fost vreo 20 de trupe de dansatori, nu vedeam eu prea bine ce se intampla, da a fost o chestie foarte colorata si vesela si bine organizata, se vedea ca muncisera mult oamenii aia. De fapt am si citit in ziar ca se pregateau de un an si ca s-ar fi tinut parada chiar si pe ploaie, tocmai pentru ca se investisera multi bani si multa energie in ea; azi cand m-am trezit ploua si erau vreo 6 grade, dar spre dupa-amiaza s-au risipit toti norii si s-a mai incalzit un pic (doar un pic), asa ca au scapat aia cu penele si fundele si mastile si carele alegorice neudate. Incerc sa fac maine rost de niste poze, da a fost frumos, puteti sa ma credeti pe cuvant :) Partea trista e ca nu stiu de ce, dar nu pot sa-mi imaginez o chestie din asta organizata in Romania.

Si am reusit in fine sa fac o chestie care acasa mi se parea imposibila: am gasit o piscina publica la cinci minute de mers pe jos de caminul meu, nici nu cred ca mai e cazul sa spun ca e un loc foarte curat si super bine organizat, si in plus intrarea pentru studenti e 1 euro 40, adica mult mai putin decat la o piscina din Bucuresti, stiu ca am cautat de am innebunit acum vreo 2 ani si la toate piscinele care nu erau in paragina sau la mama dracului trebuia sa platesti niste sume astronomice pentru un amarat de abonament. Si da, in caz ca va intrebati, evident ca am febra musculara dupa ziua de ieri, ma dor niste muschi pe care nici nu stiam ca ii am, dar na, asa e la inceput, data viitoare o sa fie mai bine, chiar vreau sa ma tin de chestia asta, doar n-o sa las scolioza aia nenorocita sa-si faca de cap. A, dar am uitat sa va spun ca mi-am luat si costum de baie intreg, special pentru inot, am vazut pe strada femei mai dezbracate decat sunt eu in costumul ala, are chiar si picioruse :) Si m-am mai lamurit cu o chestie, ca tot ma intrebam acum vreo luna cand cu olimpiada de ce naiba n-au inotatoarele sani, cand se presupune ca inotul iti dezvolta exact muschii pieptului, adica aia care ma dor pe mine acum de-mi vine sa tip :)) Dar cum ziceam, mystery solved, e de la costumele alea, eu una arat plata ca o scandura in al meu; da, stiu ca nici in mod normal nu arat prea diferit, da nu incepeti cu glumitele, costumul ala e ceva de groaza, va zic eu :))

Si fara nici o legatura cu nimic, azi am avut-o pe sora-mea invitata de onoare la pranz si i-am pregatit paste dupa o reteta gasita in cutia pe care am primit-o de Craciun; sunt retete de paste imprimate fiecare pe cate un cartonas si puse intr-o cutie si le-am carat dupa mine mereu, mai mult asa, ca au valoare sentimentala, pentru ca azi am gatit prima data dupa una din ele :) Am facut farfalle cu doua feluri de branza, de fapt reteta era cu penne rigate, da e tot aia, n-am avut ulei de masline da whatever, si in loc de gorgonzola am pus roquefort, doar tot branza cu mucegai albastru e, la urma urmei. Si a iesit bun, bun de tot, am mancat o tona si la desert am avut tarta cu zmeura, ah, ce-mi mai place sa mananc :))) Da sa stiti ca am mai slabit, ca am tot umblat sa rezolv o suta de probleme si n-am avut mereu timp sa bag la ghiozdan ; si se pare ca unora le place cum arat acum, Rula mi-a trantit zilele trecute un "putain, mais t'as fait un joli cul!", asa pe nepusa masa, hai termina cu prostiile ca ma inrosesc:))

Sa ma gandesc ce-ar mai fi de zis... a, de vreo cateva zile imi sta bine parul sau asa mi se pare. Stiu, stiu, o chestie care va interesa extrem de tare, dar na, e singura care mi-a mai venit in minte :)))


2 comentarii :

Inventatorul spunea...

am gasit si eu o piscina madam nu e aproape de unde stam mai degraba aproape de unde muncesc am zarit-o din microbuz cand a facut dreapta pe drumul de tara cand incepi sa nu mai vezi tzipenie de om prin preajma decat cei iesiti prin ograda sa hraneasca porci, oi si ce mai au dar acum ploua si e foarte frig si toata lumea sta in casa face mamaliga probabil si printre steragtoarele de parbriz si siroaiele de ploaie in spatele gardutului din paie o piscina sa-mi cada ochiii, se formeaza natural de la ploaie cred ca e un helesteu, sunt si niste rate care se balacesc da e cam noroi si e si un om, cred ca e proprietarul incearca sa scoata ceva din piscina, algele probabil, are costum ca al tau, nici el n-are sani dar cred ca e barbat deci nu se justifica teoria inca ar fi culmea sa coste mai mult de un euro intrarea mai ales ca vestiarul e tot acolo cred, cu ratele sau poate capitele alea de fan de mai la harcana in spate, hai ca am ajuns in sfarsit la birou, bine ca n-am prins bariera ca si asa am intarziat 2 ore si 15 minute da la 4 oricum rup usa si poate trec sa fac o baie aici la helesteu

zana-carabina spunea...

lasa ca si io am avut un soc cu vestiaru, ca nu-s cabine individuale si cand am intrat era plin de femei dezbracate, era sa fac o intindere musculare inainte sa ajung macar in piscina, de la efortul de a ma imbraca sub prosop si alea n-aveau nici o treaba, ai fi zis ca le placea sa se fataie de colo-colo in fundu gol, o distractie a fost, maine imi pun costumu pe mine de acasa si imi iau un prosop mai mare, sa am loc ca lumea sub el.
si mi-am luat ochelari pt inot, ca m-au usturat ochii de la clorul ala, ceva de speriat, evident ca oamenii cu care am fost n-au avut nimic, da asa-s io sensibila; mi-am luat si casca sa nu mi se strice paru, daca ati vedea cum arat, sor-mea s-a speriat de mine, cica am un cap ca de insecta:)))