luni, 15 septembrie 2008

Chers Français, sa muriti in chinuri-episodul 3015

E frumos Lyonul asta, dar cateodata mi se pare ca trebuie sa ai nervi de otel ca sa traiesti aici; bine, de fapt cred ca trebuie sa ai nervi de otel ca sa traiesti, asa in general, da daca eu in Franta sunt acum, de Franta ma plang, ca iar trebuie sa dau piept cu ignoranta si rautatea francezilor.

Azi, de exemplu, ma prezint eu la cabinetul medical al universitatii, trebuie sa-mi fac a doua doza din vaccinul anti hepatita B si nu stiam unde sa ma duc. Ma ia in primire o infirmiera de vreo 40 de ani, foarte draguta si zambitoare, intram intr-un cabinet, nu apuc eu sa-i zic trei cuvinte, ca ma intrerupe, a, sunteti straina, o sa incerc sa vorbesc mai rar si sa folosesc cuvinte simple, eu nu-mi mai bat capul sa-i explic ca sunt straina, nu retardata, ca pentru francezi oricum cuvintele astea sunt sinonime, si daca pe deasupra mai esti si din Romania parca nici nu esti om. Si imi vorbeste asta cu o frecventa de cinci cuvinte pe minut, eu ma enervez si ma sucesc in scaun, da zambesc in continuare, imi explica pe urma ca pot sa fac vaccinul la ei, dar trebuie sa-l cumpar eu si am nevoie de reteta, deci oricum trebuie sa ma duc la un medic, eu ii zic ca nu stiu la cine, ea imi da un pliant cu adresa unui dispensar si incepe: un dispensar este o unitate medicala- nu vorbesc prea repede, nu?- in care lucreaza mai multi medici de diferite specialitati care va pot da consultatii, hai nu ma-nnebuni, bine ca mi-ai explicat ca altfel muream proasta, ma apuca un ras nervos pe care il deghizez in tuse, in fine ma ridic sa plec, imi mai da vreo 2 brosuri cu diverse clinici si un fluturas cu adresele unor cabinete de planning familial si ma intreaba (puneti 5 secunde de pauza intre cuvinte) : ati auzit de contraceptie, nu? stiti ce inseamna? vi s-a vorbit vreodata de asta? reusiti sa ma urmariti? ce-i drept nu prea reuseam, eram prea ocupata sa ma inrosesc de nervi, am incercat sa-i raspund pe un ton politicos, ca-mi dadeam seama ca e prea proasta ca s-o luminez eu, da raspunsul a iesit de capul lui, pe un ton plin de sictir, pai stiti, tata e ginecolog, la mine in casa sunt mai multe anticonceptionale decat intr-o farmacie. A tacut cateva clipe, probabil se gandea ca ia uite, astia in Romania au ginecologi si pe urma mi-a urat de zece ori o zi buna si mi-a zis ca daca mai am intrebari sau probleme sunt oricand binevenita, sa nu ezit sa vin, in gandul meu nici moarta, mai femeie, nu de alta da-mi ridici tensiunea cu minunile de intrebari care-ti ies din creierul ala de gaina, pardon de frantuzoaica proasta, scuzati pleonasmul. Da ma rog, macar am adresa unui centru de vaccinari, ma duc maine, cine stie ce mi-or mai auzi urechile si pe acolo, wish me luck, ca o sa am mare nevoie. Of.

4 comentarii :

Inventatorul spunea...

nu stiu ce sa zic madam despre francezii astia sunt cand antipatici cand invers da acuma depinde si de starea lor de zi cu zi daca au chef sa iti faca zile negre sau nu, cert e ca daca e sa ii ai la inima trebuie sa se intrebuinteze profund si poate le e lene; eh macar poponarii sunt apreciabili, cel putin asa sustine o descreierata din marseille de imi vine sa borasc ori de cate ori citesc un mesaj dinspre voi, si mi-a mai venit sa vomit o data cand s-a pitiponcit irina cu farduri si lacuri la o intrunire care din cate am priceput eu cu extinsa-mi gandire era plina tot de homosexuali care venisera sa isi impartaseasca ultimele aptitudini in materie de supt propria p... sau l..s in cu. fara sa inghiti fl..i, madam asta are voie sa apara pe blog ? nu cred, hai ca o sterg si va povesteste capshunica alta data despre ea

zana-carabina spunea...

eh, ce sa mai zic, acuma na, a aparut :)

Anonim spunea...

decat francezi, mai bine portughezi. Cam asa am gandit eu, de'asta am tintit catre Lisabona :D Wish me luck...

zana-carabina spunea...

pai din cate am vazut eu prin Lisabona, te-ai orientat bine :)
good luck, desi n-o sa ai nevoie, portughezii sunt draguti, nu ca alte popoare, nu dam nume:)