vineri, 23 noiembrie 2012

In scolile cu probleme din Franta exista un sistem care se numeste classe- relais, clasa -stafeta cum ar veni, si in clasa asta se aduna cam zece copii cu probleme de la toate clasele, care nu mai vin la orele lor normale timp de sase luni. Au in schimb niste activitati speciale, nu intru in detalii, scopul este ca dupa astea sase luni sa poata fi reintegrati intr-o clasa normala fara sa scoata sufletul vreunui profesor. Copiii astia sunt alesi dintre cei violenti, cu probleme de familie, cu dificultati mari de invatare si tot asa. Din clasele mele au disparut vreo trei in total, nu zic ca nu e bine, cu unul cel putin imi venea sa dau de pamant, dar azi am indraznit si eu sa intreb asa timid cam cum se face selectia asta de fapt, ca intr-o clasa de-a saptea il am pe unul care luni a injurat in biroul directorului, ieri s-a batut cu altul in timpul orei mele si azi a vrut sa se arunce pe geam, cum ar fi catindatul ideal pentru o classe-relais :) Si mi s-a explicat frumos ca asta mic este prea violent pentru clasa de copii violenti, asa ca mai bine il lasa unde e. In clasa mea, si anume, oh joy. Sa nu uit naibii sa-l mut luni pe randul de la usa.

Niciun comentariu :