luni, 13 octombrie 2008

...

E clar, lunea nu e o zi buna de scris pe blog; in fine, vorba vine de zi, oricum scriu numai dupa 10 seara, ca asa-s eu, nocturna, insomniaca si nevrotica, nu stiu de ce am adaugat ultima chestie ca n-are nici o legatura cu bioritmul meu tampit, dar la urma urmei e la fel de adevarata ca si faptul ca nu adorm niciodata inainte de miezul noptii, asa ca o las acolo, ah ce fraza incalcita, vedeti ce face facultatea asta din mine?
Cursul ala de literatura de luni dupa-amiaza e ca o palarie de scamator, cand scoti din ea un iepuras pufos si dragut, sub forma unui prof destept care te tine ca in transa cate o ora si jumatate, cand un iepuroi nesuferit care te musca de deget de cum bagi mana dupa el. Si in ultima vreme numa de-astia naspa au fost, azi intai una care nu era in stare sa vorbeasca fara foi, dar care oricum a fost minunata pe langa plicticosul care a urmat, l-am citit in secunda in care a intrata in sala, adica stimate domnule Selosse, mata trebuia sa fii functionar la banca, nu profesor de literatura. De fapt chiar am niste dubii in legatura cu specializarea lui, nu de alta, dar tot cursul a fost despre... botanica; ca sa va explic in ce mod fascinant clasificau aia din antichitate plantele, si pe urma aia din evu mediu, si renasterea si iluminismul, cand mai ca nu s-au luat de par Adanson si Linné, asa de contradictorii erau teoriile lor in legatura cu clasificarea si denumirea plantelor. A fost oribil, o plictiseala totala, asta tot repeta cuvinte de genul "fascinant", "interesant", "revolutionar", in ochii colegilor mei se citea clar intrebarea "ce dracu cauti aici cu botanica ma-tii, asta e curs de literatura?", de fapt, ma rog, o forma mai putin vehementa a acestei intrebari, ca francezii sunt niste oameni politicosi si nu injura de mama. Si vai, sa vedeti ce chestie uluitoare, ca la un moment dat botanistii, in semn de omagiu pentru Adanson asta, au vrut sa boteze baobabul "adansonia" dupa numele lui si asta a refuzat, ca a zis ca e mai bine sa ramana numele popular si va dati seama cat de schimbata ar fi fost lumea daca accepta, tare-mi mai venea sa-i zic ca pe baobab il doare undeva daca il cheama baobab sau nu, iar pe mine nici atat, da a dat dumnezeu si s-a terminat, adica nu s-a terminat, am plecat eu cu cinci minute mai devreme, ca ma duceam la film si altfel nu mai ajungeam. si toate ca toate, da daca-mi pica subiectul asta la examen?!!!!

Niciun comentariu :