joi, 7 august 2008

Ce-am mai facut in cele 10 ore pe zi in care nu dorm

Ce-am mai citit:
  • Alfredo Bryce Echenique, Ghidul trist al Parisului. Nu mi-a placut.
  • Ernesto Sabato, Tunelul. Nu mi-a placut deloc; si partea proasta e ca ma asteptam la ceva misto, pentru ca o multime de oameni mi-au zis ca lor le-a placut. Partea si mai proasta e ca nu-mi aduc aminte care-s oamenii aia, ca sa le scot ochii acum :)
  • Julian Barnes, Pana cand m-a cunoscut. Nici asta nu mi-a placut. Si Julian Barnes asta scria misto de obicei...
  • Jose Saramago, Eseu despre luciditate. E, aici e chiar grav, pentru ca nici macar asta nu mi-a dat vrun fior metafizic, fir-ar sa fie.

Ce-am mai vazut:

4 comentarii :

Rin Tin Tin spunea...

Totusi de ce nu-ti placu Sabato? Nu de alta, dar e simplu sa spui "nu mi-a placut". Mai complicat e sa spui de ce anume nu ti-a placut :)

zana-carabina spunea...

Mda, e complicat intr-adevar...
Povestea mi s-a parut pur si simplu foarte artificiala; si asta n-ar fi o problema, am citit eu chestii mult mai neverosimile si care mi-au placut mult de tot. Dar "Tunelul" asta mi s-a parut o carte seaca si scrisa fara pasiune.
Sabato scrie bine (am mai citit "Despre eroi si morminte"), nu contest asta, doar ca pe mine nu reuseste sa ma prinda in lumea lui. E ca atunci cand cunosti un om simpatic si inteligent, dar cu care nu se leaga lucrurile, pentru ca pur si simplu nu sunteti pe aceeasi lungime de unda.
Pot sa inteleg foarte bine ca multora le place Sabato, la urma urmei si mie mi se pare fascinant Thomas Mann, desi mai toata lumea spune ca e incredibil de plictisitor.
Mi-e teama ca nu pot sa explic mai bine de atat :)
Si fara legatura cu subiectul: "rin tin tin"? credeam ca nu mai stie nimeni de povestea asta. cand eram mica tata ma ducea mereu la teatrul de papusi, unde timp de vreo juma de an a fost un singur spectacol: Rin Tin Tin:)

Anonim spunea...

am auzit de la mai multa lume cum ca Eseu despre luciditate ar fi cam slabut, unii nici macar nu au avut rabdarea sa'l citeasca pana la capat... Inca nu mi l'am luat, dar anul asta nu cred ca mai apuc sa'l cumpar, poate la anu'...

aveam si eu o curiozitate: Esti vorbitoare de portugheza? :)

zana-carabina spunea...

eh, daca tot l-am inceput, l-am citit pana la capat:)

iar portugheza inca nu vorbesc, dar imi place la nebunie cum suna. iar acum,dupa franceza si engleza ma lupt cu spaniola. vorba vine ca ma lupt, nu e asa de grea

mi-ar placea sa-l citesc pe saramago in original, dar ma consolez cu gandul ca totusi in romana suna bine. am citit vreo doua carti de-ale lui in franceza si nu mi-a venit sa cred, nu-mi placea deloc, parca era alt scriitor.