sâmbătă, 28 februarie 2009

...

Mi se intampla o chestie ciudata in ultima vreme, probabil o sa ziceti ca-s nebuna, da in fine, daca n-ati inceput sa ma evitati cand v-am povestit despre fantoma mea de apartament, n-o sa incepeti acum, cand o sa va spun doar ca am asa o vaga impresie cum ca ar exista o corespondenta cel putin suspecta intre crizele mele de "ce-as vrea sa moara toata lumea" si diverse (si numeroase) accidente rutiere care de vreo luna jumate nu inceteaza sa se intample sub ochii mei ingroziti.

Totul a inceput cu tipul care a franat prea tarziu la stop si a cazut de pe motocicleta, noroc ca nu l-a lovit nimeni din spate, dar doamne, de ce nu se mai ridica, i s-o fi prins piciorul sub roata, in fine, l-au ridicat doi prieteni de-ai mei, n-avea nimic, era doar speriat, si cam batran pentru exploit-uri cu motorul, dar asta e doar parerea mea. Dupa aia au urmat doua accidente spectaculoase in Bucuresti, de fapt dintr-unul n-am vazut decat urmarile, vreo trei masini sifonate bine, sange pe o portiera, nu stiu ce s-a intamplat, dar pe al doilea l-am vazut live, ca sa zic asa, o depasire aiurea si un taxi care venea in viteza de pe contrasens, nici n-a fost asa de rau, doar scrasnetul oribil al franelor si sunetul ala groaznic de tabla indoita, toata lumea a iesit intreaga din masini si eu mi-am vazut de drum, in 20 de minute trebuia sa fiu la universitate. Iar acum, inapoi in Lyon, sambata trecuta mai exact, pe strada mea cea linistita, doi arabi au inceput sa alerge dupa o masina, il cunosteau pe tipul care conducea, soferul a a dat brusc inapoi, voia clar sa-i loveasca, aia s-au ferit, asta demarat in tromba si a intrat fix intr-o masina parcata pe marginea drumului, dupa care a sters-o cu 100 de km la ora, iar eu am ramas aiurita in mijlocul strazii, ce mama naibii se intampla? Si ieri un nenea a rasturnat un biciclist, la cinci metri de mine, n-a calculat bine distanta sau nu stiu, noroc ca n-avea viteza si n-a patit ala nimic, dar oricum mi-a sarit inima din piept cand l-am vazut intins pe jos. Iar astazi un tembel a trecut pe rosu, cine dracu trece pe rosu in tara asta si vai, ce era sa intre in altul care facuse stanga, in ultima clipa s-au oprit amandoi, iar scrasnete si urme pe asfalt, atat de rau incat un plod de langa mine a inceput sa planga; la un sfert de ora dupa faza asta, alta intersectie, unul incerca sa parcheze cu spatele intr-un spatiu minuscul, a aparut un 4x4 imens care nu mai incetinea odata, ce dracu doar il vazuse, de ce nu s-a oprit, nici ala nu mai reusea sa parcheze, acum-acum se vor ciocni, si tot asa s-au evitat in ultimul moment, eu am tipat pe dinauntru, pfuai , doamne, ce naiba e asta, n-am vazut in cinci ani atatea accidente si aproape-accidente cat in ultima luna si toate coincid cu momentele in care ura mea fata de oameni isi scoate coltii si ghearele, stiu ca pare stupid si de fapt stiu ca si e, n-am luat-o razna chiar de tot, dar totusi e un pic ciudat, eu cand zic ca mi-as dori sa moara aproape toti oamenii nu vorbesc asa in vant, metaforic sau la figurat, chiar asa e, dar as vrea pur si simplu sa ma trezesc intr-o zi si toata partea din umanitate pe care o detest sa fi disparut, s-o fi inghitit-o pamantul, pur si simplu, nu tin deloc sa vad pe cineva murind in fata mea zdrobit pe asfalt sau prins intre niste fiare contorsionate.

A, si cred ca am uitat sa va zic ca tot azi o fetita a trecut in viteza pe langa mine cu trotineta, toata numai codite afro si fundite roz, s-a oprit fix intr-un zid si a inceput sa urle ca din gura de sarpe. Eu nu mai ies din casa, clar.

Un comentariu :

Mariana spunea...

oh my god.
dar tu chiar ai avut parte de chestii horror in ultimele zile.
si cand te gandesti ca singurul lucru palpitant care mi s-a intamplat mie in ultimele zile au fost vizionarea unui film si citirea unei carti in care se intampla o gramada de fenomene fantastice care nu mi-au provocat decat o usoara ridicare a sprancenei drepte ....
cheer up....cred ca nu se poate mai rau ;)