joi, 30 octombrie 2008

...

Sa va uitati la Blindness ( http://www.imdb.com/title/tt0861689/). Da va recomand sa nu fie ultima chestie pe care o faceti inainte de culcare, ca s-ar putea sa nu prea dormiti, este oarecum disturbing. Reactia sora-mii cand am iesit din sala : "la ce film m-ai adus, tampito?!!!" Eh, e mai sensibila ea, asa :) Eu am tinut mortis sa-l vad, voiam sa vad cam cum se prezinta ecranizarea unei carti de Saramago, a iesit un film bun, evident ca au lipsit exact, dar exact chestiile care mi-au placut in carte, nici nu ma asteptam sa fie altfel, filmele vorbesc in imagini si cartile in cuvinte, oricum nu conteaza, Eseu despre orbire nu era chiar una din cartile mele preferate si e in acelasi timp cam singurul roman al lui care putea fi transpus pe ecran. Adica na, cum ar fi sa ecranizeze cineva Anul mortii lui Ricardo Reis, ar adormi spectatorii la mijlocul filmului despre doctorul ala care se intoarce din Brazilia in Portugalia, se muta intr-un hotel, nu gaseste nimic mai bun de facut decat sa se culce cu camerista si sa se indragosteasca de o fata cu o mana paralizata, toate astea cand nu e ocupat sa discute despre nimic cu fantoma lui Fernando Pessoa; a, da, si la sfarsit moare, evident, doar toata lumea s-a prins de asta din titlu. M-am plictisit pana si eu scriind asta, dar, doamne, ce grozava este cartea aia!
Revenind la Blindness, nu mi-am revenit vreo doua ceasuri bune dupa ce l-am vazut si ca sa-mi iasa din cap imaginile alea, m-am gandit eu asa dupa ce m-am intors de la cinema sa ma uit la niste Tom si Jerry, desene animate, ce poate sa fie mai inocent de atat, mi-am zis eu; proasta idee, am dat fix peste un episod in care Jerry ii taie coada lui Tom cu un foarfece, evident ca mi-am adus aminte de faza cu foarfecele din film, nu ma apuc acum sa v-o povestesc, da va garantez ca e destul de intensa. Si gata, trebuie sa ma opresc, bateria laptopului este pe sfarsite. sa vedeti filmul.


Ah, uitati ce am gasit:
http://www.youtube.com/watch?v=7XzBkM_LdAk


5 comentarii :

Anonim spunea...

si eu intentionez sa'l vad cat de curand, sunt curioasa. Cartea mi'a placut foarte mult, dar mereu traiesc cu teama ca filmul ar putea fi moartea pasiunii (cum ziceai in postul anterior)...

zana-carabina spunea...

pai intr-un fel chiar este moartea pasiunii, pentru ca regizorul si scenaristul s-au ocupat doar de poveste si au sarit cu gratie peste toate replicile misto si intorsaturile de fraza si jocurile de cuvinte din carte, adica a lipsit de exemplu faza aia cu "de ce sa-i izolam, ca doar orbirea nu se ia", "nici moartea nu se ia, si tot murim cu totii", nu se poate asa ceva :(
da oricum e un film impresionant, eu zic sa-l vezi

Anonim spunea...

ah, cum sa scoti tocmai frazele astea, singurele care tin o carte in picioare? Dovada ca filmul si cartea nu au a face...

zana-carabina spunea...

eh, uite ca le-au scos. pe toate :(

Anonim spunea...

am fost la cinema sa'l vad, am facut exces de zel si de bani ca ne'am dus la premiera si ioc reducere pt. studenti. Mai trist a fost ca am simtit o oarecare dezamagire. Dialogurile sunt efectiv de cacat, unde sunt vorbele lui saramago, le'au taiat pe toate! Fir'ar ea de treaba, asta nu e Ensaio sobre a cegueira. Sau poate ca e, dar in varianta Hollywood.